Avrupa, Türkiye’nin Otomotiv İhracatındaki Lider Konumunu Sürdürüyor
Avrupa, zayıflayan ekonomisine rağmen Türkiye’nin en büyük ticaret ortağı olmayı sürdürüyor. Küresel ekonomideki belirsizliklere rağmen Avrupa’nın Türkiye’den otomotiv ürünlerine olan talebi güçlü bir biçimde devam ediyor.
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) verilerine göre, Türkiye’nin 11 aylık ihracatı geçen yıla göre yüzde 2,5 artarak 238 milyar 669 milyon 378 bin dolara yükseldi. Aynı dönemde Türkiye’nin otomotiv ihracatı yüzde 6 artarak 33 milyar 731 milyon 566 bin dolara ulaştı.
Avrupa’ya yapılan ihracat ise bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 7,4 artışla 28 milyar 505 milyon 716 bin dolara yükseldi. Avrupa ülkeleri, Türkiye’nin otomotiv endüstrisinde dış satışının yüzde 84,5’ini oluşturarak Türkiye’nin en büyük ihracat pazarını oluşturuyor. Bu böylece her beş araçtan dördü Avrupa’ya ihraç ediliyor.
Avrupa’ya Yapılan İhracatta Almanya Lider Konumda
Avrupa ülkeleri arasında en fazla otomotiv ihracatı Almanya’ya yapıldı, onu Birleşik Krallık, Fransa, İtalya ve İspanya izledi. Değer bazında en büyük artış ise Birleşik Krallık’ta gerçekleşti.
Sırbistan Oransal Artışta Zirvede
Avrupa ülkeleri arasında oransal olarak en büyük artışı gösteren ülke Sırbistan oldu. Sırbistan’a yapılan otomotiv ihracatı geçen yıla göre yüzde 91,8 artış gösterdi.
ABD, Avrupa’nın Ardından Türkiye’nin Önemli İhracat Pazarlarından Birisi
Avrupa’dan sonra en fazla otomotiv ihracatı ABD’ye gerçekleştirilirken, Fas ve Irak da Türkiye’nin önemli ihracat pazarları arasında yer alıyor.